27 september 2009

Äntligen har jag fått in lite bilder från kalaset. Och innan kalaset med en massa gotta att äta så intog mina födelsedagsbarn sin favorit lunchen, KORV... ja vad annars de brås ju på sin morfar.
Men eftersom Matilda redan kommit så hade paketöppnadets redan startat, och som den pojke han är så kan man inte ens släppa bilen medan man äter.



Se sånt leende man kan ha när man får korv till lunch...






Självkart hade Matilda med sig sin lillebror och jag kan inte låta bli att lukta på hans underbara baby lukt, men här har hans mor fått lånat honom en liten stund för utfodring och rapning.



Å naturligtvis så intar min kära bror en solstol och barnens popcornskål, så det var kanske tur att barnen hade annat för sig...



Kan lova att det inte var kul att blåsa upp alla dessa ballonger men när man såg barnens lek och skratt så var det nästan värt det, men bara nästan...













Mammas superhjälte är ute och flyger




Självklart så skulle storflickan vara med och leka på sitt 1 års kalas.


















Tårta måste det ju finnas på ett kalas men eftersom sonen inte äter gräddtårta men älskar glass så blev det en stor glasstårta och dessutom maränger,grädde, pajer, havrebollar och chokladsås.








Mammas stortjej hamnade lite i lä av sin bror och kusin när paketen skulle öppnas, ska hon ha nån changs framöver så får hon nog lära sig att vara tuff.








Tänk att hon fick låna några av sina presenter hon också...




Eira var snäll och hade med sig en gunga till Ayse men jag tror faktiskt att det skedde på befallning av hennes mor och far och mot hennes vilja.





Barnen var nöjda efter sin stora dag och somnade sött. Tänk att mina små gullungar har blivit ett år äldre...
Men jag kan inte fatta hur mycket paket som barnen fick. Kan lova att vi är i ett skriande behov av större hus. Just nu har vi bara leksaker och kläder i huset, inget annat får plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar